poniedziałek, 22 lutego 2010

Weś się w garść


Wiele tematów podjętych w moich poradach opiera się na pewnej motywacji, mobilizacji siebie. Często jesteśmy strasznie zniechęceni czy to do pracy, czy do nauki. Wielu z nas tak naprawdę nie wie co chce robić w swoim życiu. Może mają swoje marzenia, ale boją się ich realizacji. Boją się, że może im coś nie wyjść. Sam właściwie nigdy nie zastanawiałem się nad tym co ja tak naprawdę chcę osiągnąć w swoim życiu. Po co ja robię pewne rzeczy, skoro nie wiąże ich ze swoją przyszłością. Osobiście interesuję się...
muzyką, gram na czterech instrumentach. Do tej pory nie zastanawiałem się po co ja to robię? Oczywiście gram na nich ze względu, że lubię po prostu muzykę, ale nigdy nie zastanawiałem się co będę robił w przyszłości. Może moim celem będzie zostać wokalistą, a może grać w jakimś zespole. Ty również na pewno masz jakieś zainteresowania. Czy myślałeś właśnie w jaki sposób chcesz się rozwinąć? Czy zacząłeś(aś) robić już coś teraz aby właśnie osiągnąć swój cel? Chcę ci podać sposób np. którego ja używałem jeszcze nie znając całej treści poniższej treści.

  1. Wypisanie swoich celów na kartce. Jest to jeden z nielicznych sposobów na zmotywowanie się. Jest on o tyle ważny, że zapisując swoje cele na kartce wiesz co musisz zrobić. Wypisz także jak najwięcej korzyści jakie przyniesie ci osiągnięty cel. Wypisywanie swoich celów najlepiej zacząć na jeden dzień, tydzień, czy miesiąc. Gdy zaczniesz osiągać te mniejsze cele, będzie ci łatwiej realizować swoje marzenia na już naprawdę daleki okres swojego życia. Lubisz dostawać prezenty, nagrody? Na pewno tak. Zawsze gdy osiągnąłem jakiś cel nagrodziłem się. Nagrodą może być wszystko co sprawia ci wielką przyjemność.
Więcej przykładów na motywowanie się i wyznaczaniu sobie celów znajdziesz tutaj

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz